Forside    Produkter    Support    Webmail    Kontakt   Supporttelefon: 91 560 600  

 

 




 


 

Administrering af Databaser

Du kan med Plesk oprette adskillige databaser og adskillige brugere i samme database og gøre brug af DB WebAdmin - et Webbaseret Administrationsværktøj, der giver dig mulighed for at sortere, redigere og oprette tabeller i en given database.

Oprettelse af en ny Database

  1. På Domænets Administrationsside skal du klikke på Databases ikonet. Databasens Administrationsside vises:

  1. Klik Add New Database og denne side bliver vist:

  2. Skriv det ønskede navn for databasen og vælg type for database og klik OK. Databasens brugerside bliver vist:

  1. For at tilføje brugere til den nyoprettede database, skal du klikke på  Add New Database User. Databasebrugerens tilføjelsesside bliver vist:

  1. Skriv brugernavnet i Database User name feltet (brugernavnet), specificere password i feltet for New Password (nyt  password), herefter skal du bekræfte det indtastede password i Confirm Password feltet (bekræft password). For at oprette ny bruger, skal du klikke OK.

  2. Når du er færdig med at oprette en ny database og dens brugere skal du klikke på Up Level for at komme tilbage til Databasens Administrationsside.

  3. For at tilføje flere databaser, skal du følge ovenstående oversigt.

Redigering af Database

  1. For at redigere en database, skal du gå ind på Databasens Administrationsside og klikke på den database, som du ønsker at redigere. Databasens redigeringsside vises:

  1. For at tilføje en bruger til den valgte database, skal du klikke på  Add New Database User. Databasebrugernes tilføjelsesside bliver vist:

  1. Specificere Database User Name (brugernavn), indtast New Password i feltet (nyt password) og bekræft det indtastede password i Confirm Password feltet (bekræft password). For at oprette ny bruger, skal du klikke på OK. Hvis du vælger Up Level, vil du vende tilbage til Databasens redigeringsside og alle ændringer på siden vil blive ignoreret og  dermed ikke gemt.

  2. For at redigere et password på en eksisterende databasebruger, skal du vælge bruger fra databasens brugerliste.

  3. For at slette en eksisterende databasebruger, skal du afkrydse brugeren i dennes afkrydsningsfelt og klikke Remove Selected.

  4. For at få adgang til og/eller redigere databasens indhold, skal du bruge DB WebAdmin funktionen.

  5. Når du er færdig med at redigere databasen og dennes brugere, skal du klikke Up Level for at vende tilbage til Databasens Administrationsside.

  6. For at slette databaser fra systemet, skal du afkrydse den database, som du vil have slettet og klik på Remove Selected.

  7. For at redigere flere databaser, skal du følge ovenstående oversigt. For at vende tilbage til Databasens Administrationsside, skal du klikke Up Level.




Tilbage

 

 

 

© Jepponet Hosting 2004