Forside    Produkter    Support    Webmail    Kontakt   Supporttelefon: 91 560 600  

 

 




 

 

Administrering af Mailinglister

Igennem Plesk kan du oprette og administrere Maillinglister. Klik på Mailing Lists ikonet på Domænets Administrationsside for at få adgang til Mailingliste funktioner: aktivering/deaktivering af mailingliste servicer, tilføj eller fjerne mailinglister.

Følgende ikoner viser status af Mailinglistens servicer og selve Mailinglisterne:

Tabel 3.2. Mailingliste service og status for mailingliste:

Ikon Betydning
Mailinglistens service status
[ON]
betyder at mailinglistens service er aktiveret.
[ X ]
betyder af denne mailingliste pt. er deaktiveret.
Mailinglistens status
[On]
betyder at mailinglisten er aktiveret.
[ X ]
betyder af denne mailingliste pt. er deaktiveret eller utilgængelig.
[ ! ]
mailinglisten er utilgængelig, da servicen ikke er tilgængelig på domænet.

Aktivering/deaktivering af Mailliste service

For at afbryde support af mailinglister, kan man deaktivere servicen på Mailinglisten. Når servicen for en mailingliste er deaktiveret, vil status på maillisten være lukket og man kan derfor ikke få adgang til denne mailingliste.

BEMÆRK

Når en service for en mailingliste er deaktiveret, vil status ikonet skifte til [ X ] og status ikonet for mailinglisterne på domænet, vil skifte til .

Aktivering af servicen på mailinglisten giver adgang til aktive mailinglister.

BEMÆRK

Når en service for en mailingliste er aktiveret, vil status ikonet skifte til [On]. Det samme gælder for status ikonet for mailinglisterne på domænet.  

For at aktivere/deaktivere service på mailingliste:

  1. Klik på Tillade eller Nægte ikonet. Der kommer en bekræftelse op, der spørger dig, om du ønsker at ændre status på mailinglistens service.

  2. Klik OK for at ændre status.

Oprettelse af ny Mailingliste

For at oprette en ny Mailingliste, skal du gøre følgende:

  1. På Mailinglistens Administrationsside skal du klikke på ikonet Add New Mailing List (tilføj ny mailingliste).

  2. Specificere administratorens E-mailadresse for mailinglisten, så administratoren bliver underrettet om oprettelse af mailingliste. For at muliggøre denne underrettelse, skal du afkrydse feltet ved underrettelse.

  3. Klik OK for at oprette en ny mailingliste.

Når mailinglisten er oprettet, vil du automatisk blive overført til siden, hvor du kan tilføje eller fjerne bruger af mailinglisten.

For at tilføje en ny bruger, skal du klikke Add New Subscriber. Skriv brugerens E-mailadresse og klik OK.

Alle E-mailadresser på brugerne vil blive vist på en liste. For at fjerne en bruger, skal du afkrydse feltet udfor brugeren og klikke på Remove Selected.

Sletning af Mailinglister

Du kan slette en eller flere Mailinglister på samme tid. For at slette en eller flere Mailinglister:

  1. Afkryds feltet på den mailingliste, som du gerne vil have slettet på Malinglistens Administrationsside (Mailing List Management page).

  2. Klik Remove Selected og siden for sletning af mailinglister bliver vist.

  3. Bekræft sletningen og klik OK.

Tillade/lukning af Mailinglister

Du kan tillade/lukke en eller flere Mailinglister på samme tid. For at ændre den nuværende bestemmelse for Mailinglister:

  1. Afkryds feltet på den mailingliste, som du gerne vil ændre bestemmelse for på Mailinglistens Administrationsside (Mailing List Managment page).

  2. Klik på On/Off ikonet og bekræftelsessiden vil blive vist.

  3. Klik OK. Bestemmelsen for den udvalgte mailingliste vil blive ændret.




Tilbage
 

 

 

© Jepponet Hosting 2004